lan metodologia | metodología de trabajo

DISZIPLINA ARTISTIKO desberdinak oinarri bezala erabiliz (pintura, eskultura, arkitektura, marrazketa, diseinua, ilustrazioa, eskulangintza, musika, dantza ...), MATERIALE ezberdinekin esperimentatuko dugu eta adierazpen plastiko berriak bilatuko ditugu. Nahiz eta gure proiektuetan teknologia berriak erabili, ESKU-LANAri garrantzi haundia emango diogu. Gorputza beste material baten moduan landuko dugu. Parte-hartzaileen artean, haien eta lantzen ditugun materialen artean, haien eta egiten ditugun objektuen arteko harremana interesatzen zaigu.
Askotan jarduera TALDE-LAN bezala planteatuta egongo da, parte-hartzaile bakoitzaren nortasuna prozesuaren fase bakoitzean eta baita azkeneko emaitzan ere isladatuko delarik.
JOKOA proposamen gehienen parte izango da. Haurrak motibatuz ideia berriak agertzen dira eta modu ludikoan lan eginez emaitza aberatsagoak lortzen direla uste dugu.
IDEIA BERRIAK bilatzen eta estereotipoetatik aldentzen saiatuko gara.

Margotu, moztu, kolatu, modelatu, jolastu, eraiki, estanpatu, zimurtu, busti, zikindu...Hori dena Kraftkovian probatuko dugu.

Gure LAN METODOLOGIA-n edozein prozesu sortzailean gertatzen diren faseak emango dira:

1- Sarrera: gaiaren planteamendua irudi (liburuak, ipuinak, aldizkariak, digitalak...) edo objetu errealak erakutsiz.
2- Ahozko ideia-trukea.
3- Lan proposamena.
4- Zirriborroak eta materiale-probak: gure mahaia askotan Kraft paperaz forratuta egongo da lan-prozesua erosoagoa izateko, iritzi eta ideia-trukea era zuzenagoan lantzeko eta hanka sartzeari garrantzia kentzeko.
5- Lanaren burutzea.
6- Iritzi-trukea edo analisia.

Proposamenak haurren adina eta gaitasunen araberazkoak izango dira, lanaren garapena egoera bakoitzari egokituz. Jarduera desberdinen iraupena aldakorra izango da ere; saio bakar batean garatzen direnak, saio anitzekoak eta ikasturte osokoak.





Usando como base las diferentes DISCIPLINAS ARTÍSTICAS (pintura, escultura, arquitectura, dibujo, diseño, ilustración, artesanía, música, danza...) experimentaremos con diferentes MATERIALES y buscaremos nuevas vías de expresión plástica. Aunque usaremos las nuevas tecnologías en nuestros proyectos, defendemos el TRABAJO MANUAL, la manipulación y el contacto directo con los materiales. El cuerpo será un material más. Nos interesa la interrelación entre los participantes, entre ellos y los materiales con los que trabajamos, entre ellos y los objetos que realizamos.
Muchas veces la actividad estará planteada como TRABAJO EN GRUPO, por lo que cada participante aportará su granito de arena en cada fase del proceso y en el resultado final.
El JUEGO formará parte de la mayoría de las propuestas. Motivando a los niños surgen ideas nuevas y creemos que trabajando de manera lúdica conseguiremos mayor riqueza creativa.

Intentaremos huir de los estereotipos, buscando siempre IDEAS NUEVAS y originales.

Nuestra METODOLOGÍA DE TRABAJO tiene que ver con las etapas de cualquier proceso creativo:

1- Introducción: uso de imágenes (de libros, cuentos, revistas, digitales...) y objetos diversos para plantear un tema.
2- Intercambio de ideas de forma oral.

3- Lanzamiento de la propuesta.
4- Bocetos y pruebas: la mesa de trabajo estará muchas veces forrada de papel Kraft para trabajar el proceso de manera cómoda y para intercambiar opiniones e ideas de forma más directa y sin miedo al error.
5- Realización del trabajo.
6- Intercambio de opiniones o análisis.

Pintar, cortar, pegar, modelar, construir, estampar, arrugar, estirar, mojar, pringar... Lo probaremos todo en Kraftkovia.
 

Las propuestas variarán dependiendo de la edad de los niños y de sus capacidades, tanto individuales como del grupo. Por lo que el desarrollo del trabajo será también cada vez diferente.
Algunas actividades durarán una sesión, otras más de una y otras se plantearán para ir realizándolas a lo largo de todo el curso.